dimarts, 27 d’octubre del 2009

Carta Oberta del Comitè Conveni TMB a las AAVV


Benvolguts veïns i veïnes:

Amb motiu de la present des del Comitè de Conveni i representant a la majoria del Comitè d´ Empresa de TMB, ens dirigim a vostès per comunicar – los algunes inquietuds en referència a la situació de l´ empresa, ja que té repercussions directes sobre el servei que s´ ofereix a tots els veïns de Barcelona.

Com ja sabeu, des de fa aproximadament dos anys, els conductors de TMB vam iniciar un procés encaminat a millorar el nostre descans setmanal.

Aquesta reivindicació, el lema central de la qual és “dos dies de descans setmanal” té un doble objectiu: millorar la nostra qualitat de vida i incidir directament en la seguretat i la qualitat del servei que oferim. Ara bé, en vint mesos de reunions ens hem trobat amb la negativa de la direcció de TMB a començar un autèntic procés de negociació. Durant tot aquest temps no han fet cap proposta seriosa per arribar a un acord, ans al contrari, la seva tàctica ha estat la d´ anar guanyant temps i ara, finalment, han deixat veure quines són les seves autèntiques intencions, que no són unes altres que les d´ imposar – nos de manera unilateral i per la força pitjors condicions de feina, amb mesures de flexibilitat laboral i una reducció salarial d´ un mínim de 1500 euros anuals en endavant.

Evidentment l´ argument que dona la direcció de TMB per justificar aquesta imposició és la situació de crisi econòmica que estem patint actualment, però aquest argument falla per la base quan observem el malbaratament de diner públic i els privilegis que s´ auto – atorguen els nostres directius. Un exemple del que diem el constitueix la següent dada: per cada quatre autobusos que circulen per Barcelona tenim a la nostra empresa un directiu fora de conveni. Això significa que el seu salari no està sotmès al control públic.

Davant d´ aquests directius privilegiats i caciquils que s´ apugen el salari ( l´ any 2008 gairebé un 13% ) i que volen imposar mesures d´ austeritat als treballadors, nosaltres els conductors hem decidit en una Assemblea General i per gran majoria continuar negociant fins al Gener del 2010. No obstant això si la direcció continua decidida a imposar – nos mesures perjudicials, començarem de nou les mobilitzacions per defensar els nostres drets.

Un altre tema d´ una importància capital del qual us volem informar és la continua reducció de serveis que la direcció ve realitzant des de fa dos anys. El Setembre del 2008 van reduir el servei un 6,5% respecte el Setembre del 2007. De cara al Gener del 2010 planegen una altra reducció: la desaparició de línies, com per exemple la nº 159.

Els conductors som els primers interessats a brindar un bon servei per que això incideix directament en el nostre àmbit laboral, però a més creiem que els veïns de Barcelona mereixen rebre un servei de qualitat i amb una bona freqüència de pas. És per això que ens oposem a la gestió de les empreses públiques partint únicament del criteri de pèrdues o guanys. La salut, l´ educació, el transport públic... etc. són drets bàsics de la ciutadania que no poden estar sotmesos a les restriccions que plantegen les lleis del mercat.

Per parlar amb vostès d´ aquests temes de manera personal i de forma més detallada i extensa sol·licitem una entrevista amb la seva associació de veïns/es i, a tal efecte ens posem a la seva disposició si són tan amables de comunicar – nos el dia i l´ hora en que es reuneixen o bé, en el seu defecte, el dia i l´ hora que vostès proposin.

Atentament


Comitè de Conveni de TMB