dissabte, 31 de maig del 2008

Els veïns d'un immoble denuncien un suposat cas d'assetjament

Els cinc inquilins d'un bloc de pisos del carrer del Vallespir, a Sants, han començat a mobilitzar-se per denunciar que són víctimes d'un suposat cas d'assetjament immobiliari. Argumenten que la propietat no només no arregla els desperfectes que hi ha a l'edifici, sinó que ara ha encetat un procés judicial per rescindir-los els contractes de lloguer –vitalicis i de renda baixa– que tenen subscrits. L'advocada dels amos nega cap cas d'assetjament i justifica la demanda pel fet que l'immoble està en ruïna.

L'edifici està situat al número 25 del carrer del Vallespir. L'estat de la façana, d'on penja una gran pancarta que alerta del cas, és un indicador meridià del deteriorament de la construcció.

Actualment a la finca hi viuen cinc famílies, algunes d'elles des del 1950. Totes tenen contractes de lloguer en un règim equiparable al vitalici i paguen preus de lloguer d'entre 90 i 200 euros. Hi ha cinc pisos més que, actualment, ja són buits. Felip Roca, un dels inquilins, explica que els «problemes» van començar fa sis anys, quan van sol·licitar a la propietat que arreglés una canonada d'aigües fecals que perdia. «No ens van fer cas i ens anaven donant allargues. Cansats d'esperar, fa dos anys vam denunciar-ho a l'Ajuntament, que els va multar (2 de febrer del 2006). Des d'aquell moment, tot ha empitjorat», declara.

Llegir article


2 comentaris:

Anònim ha dit...

Gentrificación.

Así se llama lo que hacen los arrendadores de pisos de renta "antigua".

Se le llama "antigua" a los alquileres anteriores a la Ley de Arrendamiento Urbanos que se aprobó con el gobierno "socialista" de Felipe González (lo cito para los desmemoriados).

Ése fue el principio de la debacle inmobiliaria.

Desde aquella Ley los alquileres tienen un máximo de 5 años; pasados éstos el arrendador puede renovar el contrato, sólo anualmente, subir la renta o, simplemente, no renovar.

Si cada 5 años, gracias a la especulación inmobiliaria permitida y fomentada por los gobiernos de Psoe, Pp y nuevamente Psoe, el precio sube, y vuelve a subir, y sigue subiendo, la persona que elige vivir en régimen de alquiler se ve empujada a la compra de un inmueble al segundo, tercer, cuarto... cambio de vivienda, por estar forzado, cada 5 años, por la Ley socialista; y luego el gobierno de José María Aznar suprimió la desgravación por alquiler (lo cito para los dememoriados), empujando un poco más a la compra, al mito de que es "mejor comprar que tirar el dinero en un alquiler".

Piense, por favor, que cuando usted, compre o alquile un maravilloso piso en el casco antiguo de la ciudad, recién reformado en edificio antiguo, y carísimo, previamente hubo una historia de sufrimiento, de amargar los últimos años de la vida de unas personas que, por la dejadez de nuestra sociedad, se vieron inmersos en una pesadilla, pero despiertos.


Y vuelva a pensar si el arrendador merece cobrar el dineral que pide por el susodicho inmueble.


Huelga de compradores.

Huelga de nuevos arrendatarios.


Buenas tardes.

Anònim ha dit...

Injusto por los dos lados .Un propietario tampoco puede hacer demasiadas arreglos cuando los alquileres son + bajos que lo que el paga de administracion ,impuesto de inmuebles y etc .Tampoco es demasiado democrático que un propietario no pueda disponer de su piso para el resto de su vida. Se debería de buscar una solución intermedia