divendres, 1 d’agost del 2008

Crisis ? Quina crisis ? Més mercat!

Qui segueix guanyant i qui segueix perdent amb la crisi econòmica

*Els cinc grans de la banca augmenten beneficis

*Els caps de Mapfre pugen el seu sou més del 300%

*Augmenta el nombre de supermilionaris espanyols

*A la fi de 2008, 90.000 llars no podran pagar les hipoteques

*La taxa d’atur s’acosta a més del 10%

*Les receptes del Govern reduiran la despesa social

"Depressió", "descens acusat", "correcció selectiva", "crisi"… ? El president José Luis Rodríguez Zapatero donava per acabat el debat sobre quina paraula definia millor la situació de l’economia espanyola, concloent que “és un tema opinable si hi ha o no crisi”. El president del Banc Santander, Emilio Botín, es referia a la conjuntura com “ajustament fort”, al mateix temps que anunciava que, “com la febre dels nens”, no afectaria massa al primer banc espanyol i el quart d’Occident. Botín es vanagloriaba que el seu grup seria capaç, fins i tot, d’aprofitar “les oportunitats per a créixer” que generava el context econòmic i que guanyaria 10.000 milions d’euros en 2008. La crisi tampoc sembla afectar fins a ara als espanyols que tenen més d’un milió d’euros, que van créixer l’any passat un 4%, fins a situar-se en els 164.000, segons un informe de Merrill Lynch.

Malgrat la situació d’alarma econòmica, els "cinc magnífics" de la banca espanyola –Santander, BBVA, La Caixa, Caja Madrid i Popular– van augmentar els seus beneficis en un 14% en el primer trimestre de 2008 pel que fa al mateix període de 2007. Encara que el marge de guanys ha descendit pel que fa als anys daurats, no sembla que ara com ara les grans torres de la ciutat esportiva del Real Madrid, símbol suprem d’aquells anys, es vagin a utilitzar com plataforma de llançament en caiguda lliure per als alts executius del top ten empresarial.

Llegir article

1 comentari:

Anònim ha dit...

(Nota: las cifras van a grosso modo)

Bueno .... dejame que piense ... se estima que la economia española lleva 4 años creciendo el 3 y el, 3,5% .... las alemanas y francesas creciendo un 2%, al igual que la britanica, y la italiana quedandose estancada.

¿Y decis que las cosas van mal en economia? Hace poco españa supero a canada en PIB, ha superado hace poc a italia en poder adquisitivo (los italianos tiene mas dinero, pero las cosas son mucho mas caras).

Por ultimo decir que estos malos datos economicos, se deben fundamentalmente al mercado inmobiliario, pero que esta recesion va ha hacer que las casas sean mas baratas, con lo que vamos a tener mas poder adquisitivo.

Por una parte hay mas paro y mas inflacion (malo para el bolsillo), pero las casas van a ser mas baratas, con lo que hay una cierta compensacion.

Lo que no tiene nombre, es la subida de productos basicos que en el mundo civilizado estan muy baratos, aunque la culpa aqui es mas que nada de los especuladores, gente que compra muchos alimentos para revenderlos que son los que se llevan un huevo de pasta, en vez de llegarle al agricultor.

Lo que si cuestiono del gobierno, son las delcaraciones del sub**** del secretario de conomia que dice que aunque suba el coste d ela vida no hay que subir el sueldo (cosa que me pareceria bien si se lo hacen a el) y el hecho de que no se suban los impuestos en materia de agua y energia a quien mas consuma, que es lo que deberia hacerse.

Una especie de hacer pagar mas a quien mas contamina, incentivando a contaminar menos y haciendo pagar a quien mas lo hace.