Cristina Palomar
Els nous contenidors made in Barcelona que es van començar a desplegar el 2 de novembre passat en el marc de la nova contracta de neteja, la més cara de la història de la ciutat, amb uns 2.000 milions d'euros de pressupost, han començat a fer figa, i això que la seva vida útil prevista és d'uns deu anys d'ús intensiu. En alguns barris fa poc més de tres setmanes que s'han instal·lat al carrer i la palanca del lateral i el pedal que activen l'obertura i el tancament del contenidor ja s'han trencat.
La contracta preveu desplegar per tota la ciutat 27.000 contenidors, que substituiran els vells i que destaquen sobretot per la seva accessibilitat per a persones amb discapacitats, avantatge que desapareix quan el sistema d'obertura s'espatlla. El termini fixat per Medi Ambient per acabar de col·locar els nous contenidors és el febrer de l'any que ve i fins aleshores no es preveu substituir els que estiguin espatllats. Les revisions generals es faran coincidint amb la fixació definitiva dels contenidors al terra per evitar que es puguin moure de lloc.
Fonts de l'Ajuntament han admès les deficiències del nou sistema. En el cas de la palanca, argumenten que la culpa la té la molla. Pel que fa al pedal, detallen que s'han detectat "errors d'instal·lació" perquè no tots els pedals són iguals: uns estan dissenyats per als contenidors que van sobre la vorera i uns altres per als que es posen a la calçada. "El problema ha vingut quan s'han equivocat a l'hora de posar el pedal adequat", asseguren.
Els sistemes d'obertura no són l'única cosa que s'espatlla. S'han donat també casos de contenidors que han petat per la part de sota. En aquest cas, la culpa la tenen els camions que els buiden i els tornen a deixar sobre el carrer. "Estem en període de proves i les noves màquines s'han d'adaptar", afegeixen. En aquest últim cas, els contenidors trencats sí que s'han substituït.
Presència excessiva
Al marge de les avaries, el desplegament dels nous contenidors ha començat a generar queixes entre alguns veïns, que consideren que el nombre és excessiu. Tot i això, des del consistori s'assegura que el nombre de contenidors és correcte i que respon a les necessitats de cada barri que s'han programat des de cada districtes.
Tampoc estan gaire satisfets els que han de deixar el cotxe al carrer. Tot i que la majoria de contenidors són a les cantonades, també n'hi ha que ara ocupen un lloc que abans es destinava a àrea verda. "Entre els pàrquings per fer baixar les motos de la vorera, el Bicing i els nous contenidors, trobar lloc per al cotxe és un martiri", critica Albert López, un veí de l'Eixample.
Notícia publicada al diari AVUI
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada