dimarts, 16 de desembre del 2008

El Barceloneta encarece un 75% el abono mensual de los jubilados

No hay crisis ni pensionista que valga para el Club Natació Barceloneta. Al menos eso piensan unos 200 jubilados que han visto como los gestores de esta instalación municipal han decidido encarecer su abono mensual un 75%.

Hasta ahora, los titulares de la tarjeta rosa pagaban 16 euros al año y podían acceder al club cualquier día y a cualquier hora. En 2009 no será así. Según ha informado el club por carta a sus abonados, este abono pasará a costar 28 euros. Seguirá habiendo uno por 16,40 euros, pero sólo dará derecho a entrar a las instalaciones los martes y jueves.

Manel Crespo, de 70 años, es uno de los afectados. "Es intolerable", afirma. Él mismo acudió al último pleno de Ciutat Vella para quejarse al presidente del distrito, el primer teniente de alcalde, Carles Martí. "Hablaré con ellos", le respondió tras el pleno Martí, que minutos antes había negado el incremento del abono al PP, que llevó el asunto al orden del día. "No sé a quién se refiere con ellos", explica a ADN Manel, representante comercial jubilado que dice sentirse "como en casa" en el Barceloneta, donde acude todas las semanas con su mujer y los nietos. "Hago piscina, leo los periódicos y juego al parchís", explica Manel, que considera que a los jubilados han de mantenerles "los privilegios". "A nosotros nos falta poco para marcharnos de este mundo y hemos trabajado muchos años", argumenta. Él y su mujer viven con los 528 euros al mes de la pensión. "Yo no puedo contribuir en más", se lamenta.

Desde el Barceloneta se asegura que los abonos de jubilados están "muy por debajo de los precios de mercado" y que esa tarifa "hacía mucho que se tenía que actualizar".

Otros clubes municipales del distrito, como el Frontó Colomy Can Ricart, sólo han aplicado el IPC a los abonos para jubilados. Cuestan 19,35 euros.

Por un precio similar, los socios más mayores del Barceloneta sólo podrán ir dos días. Para Manel, es como "un castigo".

Publicat en el diari ADN

1 comentari:

Anònim ha dit...

El cost de la vida a la Barceloneta s’ha disparat en els últims dos anys

J. Albarrán Bugié (20 minutos). 25.01.2005

A la Barceloneta, com a la resta de Ciutat Vella, s’està produint un canvi en l’estructura social. Les classes humils que hi han habitat tota la vida conviuen cada cop més amb estrangers i barcelonins amb molt més poder adquisitiu. Això ha fet que els preus bàsics pugin, i molt, segons els veïns de sempre d’aquest barri pescador.

Emilia Gómez i Rosa Leal, veïnes de la Barceloneta de tota la vida, explicaven ahir davant la plaça del Mercat que elles ja no hi compren perquè els preus s’han apujat molt. Afirmen que al barri es coneix el mercat municipal com «el mercat dels rics». Una altra veïna es lamentava que el peix el compra al mercat de Santa Caterina (actualment al passeig de Sant Joan) i les ver- dures, a la Boqueria.


Pisos pels núvols
Un exemple de com ha aumentat el cost de la vida a la Barceloneta es pot veure en els pisos de segona mà, el preu dels quals ha pujat en el darrer any un 41%, més del doble que la mitjana de Barcelona (18%), segons un estudi d’Idealista.com.

«Fa un parell d’anys que va començar a arribar gent de fora per comprar pisos a la Barceloneta», assegura Sergi Jové, de Tecnocasa.


Jove i estranger és el perfil cada vegada més habitual al barri

De Viena a la Barceloneta. Angie Neu, de 29 anys, és un exemple de com els joves estrangers que s’afinquen a Barcelona valoren cada cop més el barri de la Barceloneta. «Hi ha molta gent jove i de tot arreu, hi ha italians,
francesos...», explica Neu, mentre pren un te en un bar de la Barceloneta molt popular entre la comunitat estrangera del barri.

Fa un any i mig que viu en un petit apartament de la Barceloneta i entre les qualitats que troba en el barri destaca que «hi ha poc trànsit, la gent és amable i es fa molta vida fora de les cases».

Ella paga poc més de 350 euros de lloguer, però es considera una afortunada, ja que afirma que hi ha estrangers que paguen fins a 1.000 euros al mes per un pis de les mateixes dimensions que el seu, d’uns 30 m2.